خودتان قضاوت کنید!! - بسیج دانشجویی رودهن
سفارش تبلیغ
بسیج دانشجویی رودهن
از دانشمندان سؤال و با حکیمان گفتگو و بافقیران همنشینی کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
 

 خودتان قضاوت کنید!!

متن منتشر شده در ماهنامه امیدان فردا بسیج دانشجویی دانشگاه رودهن

-1 بخش اول زندگی

فائزه هاشمی رفسنجانی بهرمانی متولد سال 1341درشهرقم دومین دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی است. او در 13اسفند 1358 در 16 سالگی به عقد حمید لاهوتی درآمد از بین دختران هاشمی ، فائزه تنواست در صدر زنان سیاسی ایران قرار گیرد وی از حدود سال 1368 زمانی که پدرش رییس جمهور شد، کم کم به طور علنی وارد فعالیت های اجتماعی و سیاسی شد و از جمله شخصیت های جنجالی بود. نماینده‌ مردم تهران در مجلس پنجم بود در مجلس پنجم وی از جمله نمایندگان فراکسیون اقلیت یا خط امام بود که در مقاطع مخنلف با سخنان ساختار شکنانه نمایندگان ارزشی و ولایتی را به واکنش وا می داشت. فرزند هاشمی رفسنجانی در سال 1378 یعنی تنها دو سال پس از استقرار دولت خاتمی اولین روزنامه مربوط به زنان یعنی روزنامه زن که گرایشات تند فمنیستی داشت منتشر کرد که بدلیل ضد ارزشی بودن در دولت اصلاحات توسط مراجع ذیرصلاح بسته شد. شرکت او در انتخابات مجلس ششم با شکست سختی همراه بود که باعث کناره‌گیری او از سیاست شد فائزه هاشمی در پی رقابت های انتخاباتی مجلس ششم و دفاع از پدرش در مقابل کاندیداهای جبهه مشارکت به رتبه پنجاه و هفتمی تهران نزول کرد و پس از آن و ابراز گلایه شدید از اصلاح طلبان با سیاست خداحافظی کرد. وی در این مدت به لندن رفت و در آنجا اقامت گزیده بود. و حتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز بطور علنی وارد کارزار رقابت های انتخاباتی نشد. با اینکه علی اکبر هاشمی رفسنجانی پدر وی از مطرح ترین شخصیت های این انتخابات بود ودر سخت ترین مبارزه زندگی خود وارد شده بود او پدر را در این مبارزه یاری نکرد او ریاست بازی های اسلامی ورزش زنان رانیز برعهده داشت که کارنامه درخشانی هم در آنجا ازخود باقی نگذاشته است.

شرح در ادامه مطلب

2-  بخش دوم:

دختر کوچک رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در انتخابات دهم ریاست جمهوری، بعد از مدت‌ها که روزه سیاسی گرفته و سکوت کرده بود، تمام انرژی چند سال گذشته خود را صرف کرد تا طرح پدر برای «نه به احمدی‌ن‍‍ژاد» را محقق کند و روزهای پرکاری را سپری کرد و هنوز هم در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای مکرر می‌کوشد تا دین خود را به این پروژه ناکام ادا کند و شاید به همین دلیل است که در آخرین مصاحبه‌ای که با سایت جوانان حزب کارگزاران داشته، تا مرز هتاکی علیه نظام پیش رفته است.فائزه هاشمی بعد از آن که چندی پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم طی یک مصاحبه با هفته‌نامه شهروند امروز رسماً سکوت قریب به 10 ساله خود را شکست و همان گونه که وعده داده بود، تمام قد به عرصه سیاست بازگشت و البته در آستانه انتخابات در ستاد میرحسین موسوی وظایف سنگینی را برعهده گرفت چنان که گفته می‌شود علاوه بر سخنرانی‌های جنجالی و ساختارشکنانه و اتخاذ مواضع تند علیه شخص محمود احمدی‌‌نژاد و دولت نهم، ساماندهی طرح‌های وی‍ژه از جمله «دختران فیروزه‌ای» را برعهده گرفت. این موضوع تا آنجا پیش رفت که تکذیب بموقعی از سوی او درباره خبر سفارش 200 هزار مانتوی سبز برای طرح دختران فیروزه‌ای ـ حامیان موسوی ـ که هزینه‌ای میلیاردی برای او داشت، صورت نگرفت.

 

دوران نکبت‌بار

 

دختر هاشـمی رفسـنجانی در همایشی که به بهانه بزرگداشت دوم خرداد در ورزشگاه آزادی با حضور خاتمی و رهنورد و برای حمایت از موسوی برگزار شد، از پرده حریم‌ها و حدودها بیرون آمد و در هتاکی بی‌نظیر علیه رئیس جمهور گفت: «اگر احمدی‌نژاد دوباره پیروز شود، امر بر او مشتبه می‌شود و خود را امام زمان می‌داند و خطاهای گذشته را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد.» او در همین همایش بود که اوضاع کنونی را به «نکبت» تشبیه کرد

بهانه بزرگداشت دوم خرداد در ورزشگاه آزادی با حضور خاتمی و رهنورد و برای حمایت از موسوی برگزار شد، از پرده حریم‌ها و حدودها بیرون آمد و در هتاکی بی‌نظیر علیه رئیس جمهور گفت: «اگر احمدی‌نژاد دوباره پیروز شود، امر بر او مشتبه می‌شود و خود را امام زمان می‌داند و خطاهای گذشته را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد.» او در همین همایش بود که اوضاع کنونی را به «نکبت» تشبیه کرد و البته با شعار «درود بر هاشمی» دختران و پسران فیروزه‌ای بدرقه شد.شاید آن زمان که فائزه اینچنین بر رقیب موسوی در انتخابات می‌تاخت و فحاشی می‌کرد، هرگز گمان نمی‌کرد که همین فحاشی‌ و هتاکی‌های او برگ برنده‌ای به دست رقیب باشد، بنابراین احمدی‌نژاد توانست به نحو مطلوبی از گاف‌های سیاسی فرزند هاشمی بهره ببرد. فائزه هاشمی در یکی از سخنرانی‌های خود با اشاره به برخی فعالیت‌های خود در دوم خرداد سال 76 گفته بود: «ما سخنرانی می‌کردیم و اتفاقاتی را که در دوره سازندگی افتاد، برای مردم ذکر می‌کردیم. همچنین وقایع مثبت، رشد و آبادانی را به یاد مردم می‌آوردیم و از آنان می‌خواستیم برای ادامه یافتن خاطره‌ها به محمد خاتمی رأی دهند.» با استناد به همین سخنرانی‌ بود که احمدی‌نژاد در مناظره با موسوی بر ای اثبات نقش هاشمی و فرزندانش در صحنه‌گردانی تخریب‌ها علیه وی در اردوی رقیب گفت: «این که می‌گویم آقای هاشمی و خاتمی با شمایند کاملاً درست است. سخنرانی دختر آقای هاشمی با حضور همسر شما و آقای خاتمی مؤید این مطلب است. دختر آقای هاشمی می‌گویند راه شما ادامه راه سازندگی و اصلاحات است و این یعنی ادامه اشرافیت دوران آقای هاشمی.» همچنین فیلم دوم انتخاباتی احمدی‌نژاد هم خالی از الطاف فائزه نبود و سخنرانی او در دوم خرداد شاه‌بیت این فیلم قرار گرفت.شاید همین نقش‌آفرینی پررنگ و غیر قابل انکار بود که فائزه را در حاشیه امن دوری از اخبار و شایعات قرار نمی‌داد، تا آنجا که روز چهارشنبه قبل از انتخابات سفر او به انگلیس مانند یک بمب خبری منتشر اما تکذیب شد، البته رویکردهای پیشین وی و سابقه سفر او به انگلیس بعد از مجلس پنجم و اقامت چند ساله او برای ادامه تحصیل در این کشور زمینه‌ای برای گسترش این گونه شایعات بود.

 

? ادامه روزهای پرکاری

اما روزهای پرکار دختر هاشمی پس از انتخابات نیز تداوم یافت چرا که مأموریت او در پروژه «نه بزرگ به احمدی‌نژاد» با شکست مواجه شده و ناکام مانده بود، بنابراین این بار نقش محرک را در غائله به راه افتاده اغتشاشات ایفا می‌کرد. همان گونه که مادرش، عفت مرعشی در روز انتخابات پیش‌بینی کرده بود، نتیجه نامطلوب برای آنها در انتخابات، به آشوب‌های خیابانی منتهی می‌شود. فائزه در تجمع غیر قانونی روز 26 خردادماه، جلوی در صدا و سیما حاضر شد و با هتاکی‌های بی‌سابقه‌ای، سعی در شعله‌ور کردن آتش آشوب‌ها داشت. او عصر روز سه‌شنبه بعد در جمع هواداران موسوی، در مقابل مسجد بلال صدا و سیما طی سخنان تحریک‌آمیزی خواستار ادامه تجمعات و اعتراض هواداران این نامزد شکست خورده در خیابان‌ها شد. او همچنین در تجمع غیرقانونی دیگری که در میدان آزادی برگزار شد و با طرح ادعای تقلب از هواداران خواست تا در میدان بمانند. او روز 30 خرداد در خیابان آزادی دستگیر و بازداشت که با وساطت دوستان پدرش آزاد شد.هرچند که پس از این بازداشت یک روزه‌، از سوی پدرش اعلام شد که او برای ساندویچ خریدن به خیابان آمده اما چندی بعد خود پرده از راز بازداشتش برداشت و در مصاحبه‌ای اتهام خود را سازماندهی و حضوردر اغتشاشات عنوان کرد.اما این دستگیری برای او درس عبرت نشد و در روز قدس سوار بر یک موتور در جمع معترضان در میدان هفت تیر حضور بهم رسانید که پس از حضور نیروهای امنیتی از آن جا فرار کرد همچنین او در تجمع 13آبان هم شرکت کرد او در 16 آذر با حضور در دانشگاه علوم تحقیقات که گفته می شود با دعوت جناب آقای جاسبی بوده است در دانشکده علوم انسانی دانشگاه سخنرانی کرد او در 6 دیماه 88 یعنی 10محرم الحرام سال 1431 (روزعاشورا) به همراه چند تن از اعضای خانواده درجمع حرمت شکنان به مجلس سیدالشهداء(ع) شرکت فعال و گسترده ای داشت که حضور وی ابعاد گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد.

در ادامه تنها به بخشهای کوچکی از فعالیتهای اقتصادی و سیاسی ایشان جهت روشن تر شدن بحث اشاره می کنیم.

فعالیت اقتصادی فائزه هاشمی در کانادا

یکی از نزدیکانش درمورد فعالیت اقتصادی وی در کانادا می گوید:« او درکانادا یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکتهای ساختمانی را دارد که در مناطق جنگلی اقدام به ساخت ویلاهای بسیار شیک می نماید.» فرد مورد نظر در ادامه می افزاید:«درکنار این کار فائزه با انتقال نقشه های ساختمانی به سبک اروپایی وآمریکایی به ایران،سود زیادی عایدش       می شود.» وی همچنین اظهار می دارد:«علاوه براین دارای یک شرکت بازرگانی فعال درامرصادرات و واردات بوده که با همکاری باند مافیای صادرات لوازم آرایش درجهان ،اقدام به تجارت و سرمایه گذاری در این زمینه می نماید.» 

مشارکت تجاری با عمه خانم

 فائزه با همکاری عمه خانم خود (سرکار خانم بهرمانی)که حدود 70سال سن دارد، زمینی      به مساحت30/000/000 مترمربع (3000هکتار) در سیمین دشت فیروز کوه رابرای باشگاه سوار کاری و پرورش اسب به مبلغ45000000000 ریال خریداری کرده است.لازم به ذکر است که بیشتر سرمایه گذاری خانم بهرمانی در زمینه تجارت نفت می باشد وی از شرکای تجاری عمده فائزه هاشمی محسوب می شود.

 

دیداربا روحانی اعظم رژیم اشغالگر قدس

 

 در جریان یک کنگره بین المللی که در بخارست برگزار شد،خانم فائزه هاشمی،ریاست هیئت ایرانی را درکنفرانس مذکوربرعهده داشت. وی در حاشیه این کنفرانس با «هاروا معیدلاو»(هاروا لقب روحانی اعظم صهیونیست ها است) دیدار نمود. شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ضمن تایید این خبر،دو عکس از این دیدار را منتشرساخت که در آن خانم فائزه هاشمی با چهره بسیار بشاش،در حال گفتگوی صمیمانه با هاروا معیدلاو مشاهده می شد. همچنین ها روامعیدلاو در جریان مصاحبه ای به مناسبت «یوم کیپور»(روز بزرگ  یهودیان) این خبر را تایید نمود. گفتنی است که با وجود تایید خبرملاقات از طرف منابع صیهونیستی،طرفین از انتشار محتوای مذاکرات خودداری کردند.

حال پس از توضیح مختصری از شرح زندگی ایشان قضاوت را برعهده شما دانشجویان عزیز می گذاریم که آیا نظر جناب آقای هاشمی مبنی بر اینکه اگر فائزه نبود هیچ کس نمی توانست اینچنین در ورزش بانوان تحول ایجاد کند درست است؟

 


بسیح دانشجویی رودهن ::: چهارشنبه 89/2/8::: ساعت 12:58 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 17
بازدید کل : 111852
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره ما ::.
بسیج دانشجویی رودهن
مدیر وبلاگ : بسیح دانشجویی رودهن[74]
نویسندگان وبلاگ :
بسیج دانشجویی رودهن (@)[2]


به حول و قوه الهی و با لطف و عنایت خاصه حضرت بقیه الله (عج) حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن جزء اولین مراکز بسیج دانشجویی بوده است که پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در 2 آذر 67 تشکیل شده است . این حوزه در بهار 87 و همزمان با طرح تحول و تعالی در بسیج دانشجویی با تغییرات ساختاری جدید فعالیتها و مأموریت های خود را به طور مستمر برنامه ریزی و اجرا نموده و بزرگترین حوزه بسیج دانشجویی در شرق استان تهران می باشد. انشا الله که خداوند سعادت سربازی حضرت مهدی (عج) را به همه ما عنایت بفرماید.
.:: پیوند های روزانه ::.
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
بسیج دانشجویی رودهن
.:: سایت های مفید::.







.:: نوای وبلاگ ::.
.:: فهرست موضوعی ::.
آخرین شمار تلفات دو انفجار زاهدان، 182شهید و زخمی . آشوب . اعتراض فائزه هاشمی، بیانیه . افطاری بیت . انتقاد لاریجانی از تجمع دانشجویان . بازدید روسای دانشگا‌ه‌های استان تهران از مناطق عملیاتی غرب کشور . بیانیه . بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رودهن به مناسبت روز قدس . پیامک های . تبلیغات نستله در تهران به زبان عبری . تجمع دانشجویان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم! . تحریم . ترور سید حسن . تصویب یک‌ فوریت طرح معتبر بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی . تهاجم خاموش . جایگاه معلم در فرهنگ اهل بیت . جشنواره . جلسه شورا . حضور دکتر جاسبی در رودهن . حقوق بشر دروغین ، امریکا،فساد . حقیقت شب قدر . خداحافظ ماه خدا . دانشگاه تهران . دانشگاه رودهن . دوراهی رودهن- دماوند . دیدار رهبر انقلاب با مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه ها . راهیان نور غرب . رمضان . رهبر و اساتید بسیجی . سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد در روز کارگر . سربلندی ایرانی . شعارهای خودجوش مردم علیه سران فتنه . شلوغ کاری اساتید رودهن . طرح ضیافت . طلا و مس . فائزه در روز عاشورا . کاپیتولاسیون . کلیپ تصویری شهدای گمنام . گرم شدن زمین و نقش آمریکا . ماه رمضان . مهدی هاشمی خیانت کار . نامه فائزه هاشمی . نفاق . هاشمی و اصلاحات . هشدار به جاسبی و مجلس! . وداع با پیکرهای مطهر 89 شهید دفاع مقدس _ تهران . ولایت فقیه .
.:: آرشیو شده ها ::.
,
.:: اشتراک در خبرنامه ::.